Gjerpen i Holmenkollstafetten.

Da har Gjerpen påny gjennomført Holmenkollstafetten. Siste gang Idrettsforeningen stilte lag var vel i 2002?
De fleste som stilte har jevnlig deltatt på vinterens treninger, men vi trengte noen til for å komplimentere laget og disse stilte velvillig opp. Sondre, treneren, stod for komponering av laget.

Knapt tre timer før start var det oppmøte utenfor Bislett og det var allerede da god stemning i solskinnet.  En uttalt målsetting fra Sondre var bl.a. å komme under timen.
Etter en kort presentasjonsrunde var det på tide å komme seg ut til etappene, for de som skulle lengst i vei. Oppildnet av uartikulerte kamprop skilte etter hvert alle lag, og forberedte seg til dysten med seg selv og de andre eliteklubbene.

I klassen menn elite stilte 37 lag, og det ble fort klart at vi kom til å kjempe midt i denne gruppen. Jevnt over var de fleste fornøyd med egen innsats, selv om etterpåklokskapen også denne gang sa at etappen kunne vært disponert noe annerledes.
Da Ulf Strand som løp siste etappe kom inn på Bislett var mange av oss tilbake og heiet han inn, og med en fin finish klarte han med et nødsteg å berge oss under timen,- 59,58 ble tiden.

Med det resultatet ble det 21 plass i klassen 1 min og 45 sek bak Herkules som tok 16 plassen. Vi ble det nest beste Telemarkslaget og det med løpere der langdistansetrening prioriteres. Ett damelag, SK Vidar slo oss. Dette må vi kunne si oss fornøyd med, og det lover også godt for fremtiden for klubben.